Præsentation af gruppe 4

Gruppen er for dig, som er vant til at løbe og kan løbe 10 km på max. en time.
I gruppe 4 har vi fokus på at forbedre løbepræstationen gennem alm. løb, intervalløb (korte
og lange), tempoløb, bakketræning og trail-/crossløb.
I vinterhalvåret er træningen fokuseret på cross og halvmaraton og i sommerhalvåret er træningen
fokuseret på hel-/halvmaraton.

Mål for gruppen er, at kunne løbe følgende konkurrencetempo:
10 km under 55 min
Halvmaraton under 2 timer
Maraton under 41⁄2 time

Træning

LSDR
Udholdendhedstræning: Kroppens evne til fedtforbrænding og kredsløbet forbedres. Dette gøres primært
med 14 dages mellemrum, hvor man træner ”Long Slow Distance Running”.
Turene er som regel af længere varighed, ca. 12-15 km (tempo 5:40-6:00 min/km. (Snakketempo).

Tempoløb
Mælkesyretræning: Musklernes evne til at arbejde med hård belastning i længere tidsrum.
Tempoløb er typisk en rute på 10 km.
2 km opvarmning og 2 km afjog løbes samlet (tempo mellem 5:45-6:00 min/km).
Der henstilles til at alle løber bag træneren ved opvarmning og afjog.
Tempoløbet løbes med individuelt tempo, hvor alle har mulighed for at give gas.
Man skal være indstillet på, at man kan komme til at løbe alene i tempodelen, men der er
opsamling 2 km før mål og vi løber samlet hjem i roligt tempo.
Er man ikke bekendt med ruten, vil der altid være en at følges med.

Intervalløb
Iltoptagelse: Forbedring af konditallet.
Intervalløb løbes i et vist antal repetitioner af korte eller lange intervaller med pause imellem
intervallerne.
2 km opvarmning og 2 km afjog løbes samlet (tempo mellem 5:45-6:00 min/km).
Der henstilles til at alle løber bag træneren ved opvarmning og afjog.
Intervaltræning løbes med individuelt tempo og tæt på ens maksimum.

Opvarmning
Ved opvarmning og afjog, er det træneren der styrer tempoet.

Træner/ansvarlig
Margreta Reinhold Niclasen, Kim Rasmussen og Johnny Hansen

Margreta Reinhold Niclasen

 

Kim Rasmussen

 

Johnny Hansen

Kontaktoplysninger findes her